Pages

Saturday, May 8, 2010

С Днём Матери (Selamat Hari Ibu)

Tertanam naluri keibuan amat mendalam
Di jiwa insan yang mendambakan kebahagiaan
Oh ibu

Di bahumu tergalas beban
Perjalananmu penuh rintangan
Kau titipkan kasih sayang
Sejujur pengorbanan
Tak ku nafikan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan 


Kasihnya Ibu membawa syurga....tak ternilai kasih seorang ibu dan tak terbalas jasanya...begitu jugak la kasih ummi aku kat aku...aku panggil mak aku "ummi"...sbb dia ustazah...(anak dia pun mesti baik kan?...hehe..puji diri plak)...pengorbanan dia sangat besar....dia mesti sedih sangat kalau kita abaikan tanggungjawab kita sebagai anak/pelajar...mesti dia nak kita berjaya kan? huhu

Mak aku mesti menyesal kalau dapat anak yg tiga suku macam aku...huhu...aku mesti berubah untuk diri sendiri...dosa2 kita mak dan bapak kita terpaksa tanggung...tak kesian ke? Lain kali kalau nak buat apa2 kena la pikir sikit kesan kat orang lain...huhu...homesick sangat skang...orang lain tak balik sebulan pun dah gila...kalau aku  ni tak tahu la macam mana...

Bangga dapat mak yang bekerja sebagai askar..(sekarang dah pencen)...ko ingat senang ke perempuan nak masuk askar?...hehe...mak bapak aku bertemu masa diorang jadi askar sama2 dulu...sweet gila...hehe..dh jodoh kata orang...kat tepi jalan pun boleh ada..huhu...orang mesti pelik sikit kalau aku kata mak aku askar...

member :"mak bapak ko kerja apa?"
aku:         "askar"
member: "askar? woah..!! mak ko sekali ke? tough r..!! mesti dalam rumah ko banyak      
               rifle,machine gun kan?"
aku:         "gila ke apa,mana ada,haha,mak aku biasa je,macam mak orang lain jugak"


Kan sejuk perut mengandungkan kita selama 9 bulan kalau kita jaga iman,perangai kita.Macam post aku yang lepas,jangan terpengaruh sangat dengan kawan,yang baik2 boleh la ambil.Ingat senang Ibu nak mengandungkan kita? Perempuan memang ada kekuatan untuk mengandungkan budak...huhu...aku pun tak taw nak cakap macam mana...aku mana la mengandung!! huhu...tapi yang aku taw kesakitan melahirkan bayi tu kesakitan yang kedua terbesar selepas mati...sakit...seksanya ibu melahirkan kita...kalau susah sangat nak keluarkan bayi baru la guna pembedahan untuk keluarkan bayi tu...silap2 boleh mati...ada sebab kenapa perempuan yang mengandung...anyone? huhu


Urm..tak ada apa2 lagi nak tulis...just...memang misi aku sekarang nak baiki diri...baiki diri...sampai puas...makes today's better than yesterday...tomorrow's better than today...saya sayang ummi saya...katalah kepada yang tersayang bahawa anda sangat sayangkan mereka sebelum terlambat...=]

Selamat Hari Ibu

Happy Mother's day

С Днём Матери


Teringat satu video pasal arnold sw%$%$^&& beranak...haha...layan...

Orang laki tak leh beranak la weyh..!! huhu




2 comments:

Zack Zakwan said...

Kira mak kau askar + ustazah la?

fakhrullah said...

aah,,,kor agama =)