Pages

Thursday, June 16, 2011

Kasih sayang.

Assalamualaikum.


Ok. Jom tengok video dulu.






Ah.Takde idea lagi nak tulis. Sila baca ayat ni dulu. (tak baca sudah) Surah Al-baqarah dari ayat 155 hingga 157




“Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar,”

“(iaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan, “Innaa lillaahi wa innaa ilaihi raaji`uun”


“Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhan mereka, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk.”



Ok. Cukuplah dengan intro. Pendek kata mungkin hari ni bukan hari aku. Tapi takpe,Allah kan ada. 

Sebenarnya aku ada janji dengan seseorang nak post kat blog. Rasanya janji dh tertunai kan. Hehe. Aku sekarang dah malas nak update blog. Maaflah,memang tiada mood menulis (menaip la).




Cukuplah dugaan utk hari ini. Jika ini ujianMu ya Allah,aku tidak akan sesekali bersangka buruk sangka terhadap ujianMu. 

Seperti yg disebut dalam surah tadi. "Mereka mengucapkan Innaa lillaahi wa innaa ilaihi raaji' uun". 

Ya Allah kuatkanlah hati aku, janganlah pesongkan hati aku dari akidah. Mungkin ini ujian untuk aku. Aku redha Ya Allah. Mungkin sekarang aku kena sedar yang aku dh banyak buat dosa. Kecil atau besar.

MAAFKAN AKU JIKA AKU ADA BUAT APA APA KESALAHAN KEPADA KALIAN.

Mungkin Allah nak tunjuk kasih sayangNya kepada aku. Alhamdulillah,ku bernasib baik kerana ada manusia yang diberi nikmat yang banyak sehingga melupakanMU Ya Allah.

Terima kasih kerana sudi membaca. Sekian. Assalamualaikum. Jangan lupa solat.



4 comments:

kiwi said...

semoga mendapat kasih sayang-NYA ^^

Heidi Shafiq said...

terima kasih sbb berkongsi video yang sgt menginsafkan.. :)

Azizan Azfar said...

moga same2 tsabat dijalan ini..

Syed Ahmad Fathi said...

gerak dacha jommm.